Tuesday 29 October 2013

Entry Diet at the age of 4 plus....

As per entry title, i would like to story mory on my diet plan since last year 2012 hehe..tajuk macam sengal...to be inform I am the person who really taking care of the kecantikan..even though I tak cantik kihkih....I start my diet plan with low calorie diet after I am realize that my weight scale dah tunjuk ke angka 60kg...OMG! with the height yang tak berapa nak tinggi ( 5 ft cukup2 kot..ke tak sampai 5 ft)..ii'm look so fatty and cubby..so I am thinking of go for diet without consume any products yang harga beratus2 ratus hengget sebulan ( baik I beli my Estee Lauder lagi best...)...then I start searching throuh Pak Cik Googgle terus I terjumpa blog Kevin Zahri. pakar nutrisi yang hensem lalala...so from there I terus plan my diet...tak salah I , just pay around RM40 for the e-books to calculate my BMI and step by step to loose 5kg in 5 weeks......haha best tak

I start my diet plan on 1 Dec 2012...within a month I am reducing 4 kg...agak tenat nak consume only 1200 calories per day..my husband pun naik tenat tengok I ..everytime to eat mulalah I nak study all the calories intake...siap install software dlm my smartphone...everytime makan kira calorie..then minum lah around 2 liter air kosong per day....haha but its works to me...just that I dont have any exercise since time is too cemburu...yang sebenarnya malas...cukup lah buat housekeeping work:). At the same time I ambil shaklee as my suplement calcium,vitamin D, Omega and Alfalfa...yang ni I baru start around 2 month...and I dah tak de sakit2 lutut and pinggang even my complextion muka dah smooth...

 ....so here is the bukti on pic 2012 and 2013...


My brekfast is oat 3 in 1 and 1 scoop of beta glutin oat from Norway..boleh je beli kat guardian farmasi price around RM69.90...Shaklee ( 4 barang tu around RM200) tu bleh beli from my friend kat opis...hehe promo lagi...ok lets stop the diet story

Next entry I promise nak cerita my houuse renovation kan so tengoklah teaser ni dulu.....

TEASER....my house renovation.....OK bye nak start kerja dah 8:30am...happy working for those yang kerja..and happy working as a DO for those yang kat rumah....




No comments:

Post a Comment